Les dix mots de la francophonie

Aujourd’hui j’ai la peche, ce bine ne-am simțit. Am început în această săptămână sărbătorirea Francofoniei.
bluza1

Am avut parte de câteva delicii culinare cu care ne-am bucurat spiritul de gourmands: du fromage, du gateau, de la champagne, des baguettes, du chocolat et des croissants.Ne-am bucurat că anul acesta, spre deosebire de anul trecut când nici nu am vrut să auzim de brânza Camembert, câțiva copii au vrut să guste și chiar au fost plăcut impresionți.

mancare2

Apoi, ne-am jucat cu cele 10 cuvinte din acest an. Le-am descoperit, încercând să le pronunțăm mai întâi:

cuvinte4

Iar apoi am căutat pe hartă țările francofone unde se folosesc aceste cuvinte:

harta5

Nu în cele din urmă, ne-am apucat să reprezentăm cuvintele pentru a participa la concursul “Dis-moi dix mots… en langue(s) française(s)” édition 2016 http://arpf-bucarest.blogspot.ro/

desene3

Mai avem de lucru, însă de abia așteptăm.

“Que serait la francophonie si personne ne parlait français ?”

 

Leave a Reply

