Verbes – Iere groupe

Pentru că iată, împreună cu clasa aIVa, am ajuns la verbele de prima grupă din franceză, am zis să avem o discuție importantă: despre cum putem să ne împrietenim cu Gramatica Limbii Franceze, o bună prietenă a Gramaticii Limbii Române căci în multe privințe cele două se comportă la fel. Ca în orice prietenie ar fi bine să ne cunoaștem pe îndelete și de aceea, studiul, dragi copii, este cel mai indicat.

Însă nu trebuie să vă speriați: studiul nu este anost atunci când îl faci din plăcere, când adaugi ceva amuzant sau plăcut, totul devine mai incitant.

Noi ne-am gândit să ne facem propria cărticică: Mon livre de conjugaison. Am tăiat o foaie în două și apoi am lipit-o pentru a o lungi. Am îndoit-o ca pe un acordeon și i-am scris frumos titlul pe prima pagină.

pizap.com1

Iată-ne pregătiți să o scriem. Am început cu verbul JOUER pizap.com1 Am scris pronumele în ordine-le învățasem înainte printr-un joculeț cu o minge mică – apoi radicalul verbului (jou) apoi am adăugat terminațiile (-e,-es,-e,-ons,-ez,-ent).

Singuri am scris și verbul CHERCHER pizap.com2, după același model (je cherche, tu cherches, il/elle cherche, nous cherchons, vous cherchez, ils/elles cherchent)

pizap.com2

A urmat MANGERpizap.com3 (la care am observat ca toate terminațiile se termină în e, ceea ce ne ajută la pronunție GE, în afară de -ons, drept pentru care am mai adăugat un e la radical-nous mangeons)

În cele din urmă AIMER ❤ (Am vorbit despre faptul că începe cu o vocală, și atunci e-ul de la JE se sperie, pleacă și face cu mâna – apostroful și despre s-ul care la fel se sperie între două vocale și zzzzz-ie de frică: nous aimons, vous aimez pizap.com4)

pizap.com3

Cărticica nu s-a încheiat și nici orele noastre în care urmează să folosim verbele în context.

Grammaire: vieille dame qui a toujours ses règles.

 

Leave a Reply

